مقاله ارزیابی اقتصادی آبیاری تحت فشار

عنوان کامل این مقاله، «ارزیابی اقتصادی سیستم های مختلف مدیریتی آبیاری تحت فشار (مطالعه موردی شهرستان جغتای استان خراسان رضوی» می باشد.

چکیده

با توجه به اینکه چندین سال از استفاده و گسترش سیستم های آبیاری تحت فشار می گذرد و در سال های گذشته حجم عظیمی از توان اجرایی، اعتبارات و فعالیت دولت به این کار اختصاص یافته است، جمع بندی نقاط قوت و ضعف این عرصه از فعالیت های بخش کشاورزی میتواند راهنمایی برای تعیین راهبردهای آینده باشد.

از این رو در مطالعه حاضر به ارزیابی و تحلیل فعالیت هایی که در زمینه توسعه آبیاری تحت فشار در سال های اخیر در استان خراسان رضوی و به طور موردی طرح تلفیقی آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای) در شهرستان جغتای انجام شده است پرداخته می شود.

در این راستا با استفاده از اطلاعات جاصل از تکمیل پرسشنامه بهره برداران، ضمن بررسی خصوصیات اجتماعی-اقتصادی بهره برداران، سیستم های های مختلف مدیریتی از لحاظ اقتصادی با روش نسبت منفعت-هزینه مورد ارزیابی اقتصادی قرار گرفت نتایج نشان داد که میتوان با تغییر مدیریت بهره برداری سیستم آبیاری و با افزایش سطح زیرکشت سود و منفعت بیشتری را کسب نمود، لذا برنامه ریزی مطلوبتر برای بهبود فعالیت ها در این زمینه توصیه می شود.

مطالب مشابه و مرتبطی که به کارتان می آید
اجزای سیستم‌ هاى آبیارى
انتخاب قطره چکان در سیستم های آبیاری
گام های انجام پروژه طراحی یک سیستم آبیاری تحت فشار
زبان:فارسی
نویسنده (ها):حسن باقری، عباس خاشعی سیوکی، فاطمه شجاعیان، حسن شجاعی سیوکی
نوع مقاله:کنفرانسی
تعداد صفحات:7
نام همایش:سومین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی
محل برگزاری:دانشگاه شهید چمران اهواز
پسورد: www.iwse.ir
فایل مقاله ارزیابی اقتصادی آبیاری تحت فشار دانلود ویژه اعضا(بدون تبلیغ)دانلود غیرمستقیم
برای سهولت دسترسی شما کاربران عزیز به آخرین مطالب و اخبار سایت تصمیم گرفتیم تا خبرنامه ایمیلی انجمن علوم مهندسی آب را راه اندازی کنیم. عضویت در این خبرنامه رایگان بوده و برای عضویت کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *