شهردار سابق نیویورک و جبران خروج آمریکا از توافق پاریس

لینک کوتاه مطلب:

شهردار سابق نیویورک و جبران خروج آمریکا از توافق پاریس

شهردار سابق نیویورک و جبران خروج آمریکا از توافق پاریس

شهردار سابق نیویورک، مایکل بلومبرگ، می گوید حاضر است ۴.۵ میلیون دلار بپردازد تا خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس را جبران کند. او گفته است که وظیفه خود میداند تا به بهبود محیط زیست کمک کند دلیل این کار هم تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از این توافق است.

خبر خروج آمریکا از این توافق در ماه ژوئن اعلام شد و به دنبال آن محکومیت این کشور از سوی جامعه بین المللی را به دنبال داشت. با این کار آمریکا به تنها کشوری بدل خواهد شد که بخشی توافق پاریس نبوده است.

به عنوان بخشی از توافق، ایالات متحده ۳ بیلیون دلار به صندوق اقلیم سبز (Green Climate) متعهد شده است، صندوقی که توسط سازمان ملل بنا شده تا به کشورهای درگیر با تاثیرات گرمایش جهانی کمک کند.

پولی که آقای بلومبرگ متعهد شده تا بپردازد، ربطی به این تعهد آمریکا نداشته و به کمک ایالات متحده به بخش دبیرخانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل مربوط می شود.

آقای بلومبرگ در گفتگو با CBS گفته است: آمریکا تعهدی داده و به عنوان یک آمریکایی، اگر دولت نمی خواهد به آن عمل کند آن موقع همه ما مسئول هستیم. من می توانم این کار را انجام بدهم. با این تفاسیر، بله، من میخواهم چکی را برای آنها به خاطر تعهدی که آمریکا داده است، ارسال کنم.

خیریه آقای بلومبرگ، Bloomberg Philanthropies، مبلغ ۱۵ میلیون دلار را در سال اخیر برای جبران تقدیم کرده است. این خیریه گفته است که این پول به UNFCCC فرستاده شده است.

شهردار سابق نیویورک و جبران خروج آمریکا از توافق پاریس

در ژانویه، دونالد ترامپ گفته است که بازگشت ایالات متحده به توافق پاریس امکان پذیر است، در صورتیکه با آمریکا منصفانه تر برخورد شود. وی به خبرنگاران گفته است: این یک توافق است که من هیچ مشکلی با آن ندارم اما مشکل من با توافقی است که آنها (دولت اوباما) امضا کرده است.

آقای بلومبرگ گفته است که او گمان می کند که تا سال آینده، دونالد ترامپ در موقعیت خود در توافق بازنگری خواهد کرد. وی گفته است: آمریکا بخشی از راه حل است و ما میبایست به این توافق ورود کنیم و به جهان در توقف این فاجعه بالقوه کمک کنیم.

 

توافق اقلیمی پاریس چیست؟

توافقی است که تمام ملل جهان را برای اولین بار در تاریخ، در یک پیمان واحد برای مقابله با تغییرات اقلیمی گردآورده است. رسیدن به یک اجماع میان حدودا ۲۰۰ کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، چیزی است که توسط بسیاری از ناظران، تاریخی خوانده می شود.

,
برای سهولت دسترسی شما کاربران عزیز به آخرین مطالب و اخبار سایت تصمیم گرفتیم تا خبرنامه ایمیلی انجمن علوم مهندسی آب را راه اندازی کنیم. عضویت در این خبرنامه رایگان بوده و برای عضویت کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *