ویدئو طرح اروپایی تصفیه فاضلاب شهری بدون مصرف انرژی

لینک کوتاه مطلب:

 

ویدئو طرح اروپایی تصفیه فاضلاب شهری بدون مصرف انرژی

شرح ویدئو

محققان طرحی اروپایی در اسپانیا مشغول آزمایش روی این موضوع هستند که چگونه می توان با استفاده از الکتروباکتری روشهایی برای تصفیه آب پیدا کرد که با محیط زیست سازگار باشد.

باکتریهایی را که ضمن تجزیه مواد آلی زائد الکتریسیته تولید می کنند، می توان در تصفیه آب به کار برد. دانشمندان طرحی اروپایی می خواهند از الکتروباکتری برای تصفیه آب استفاده کنند.

 

متن ویدئو

این محل شبیه پارک است، اما ما در واقع در یک مرکز تحقیقاتی در نزدیکی سویل هستیم. محققان در اینجا روی روش هایی برای تصفیه آب کار می کنند. روش هایی که با محیط زیست سازگار باشند.

در اینجا از بوی فاضلاب، پشه و مگس خبری نیست، پساب هایی که از شهر به این محل جاری می شود به شیوه ای طبیعی و توسط میکرو ارگانیسم های زیر زمین تصفیه و پالایش می شوند.

این پساب ها از شهر به اینجا می آید و ما هم در این واحد آزمایشی روی پالایش آن کار می کنیم. محققان از الکترو باکتری استفاده می کنند. یعنی باکتری هایی که ضمن تجزیه مواد آلی زاید، الکتریسیته تولید می کنند.

مزیت این روش کاملا واضح هست. الکترو باکتری ها وقتی از محیط خارج شوند، قادرند آب را ۱۰ برابر سریعتر از معمول تصفیه کنند. به همین دلیل این محل با موادی پر شده که هادی جریان الکتریسیته هستند.

پساب ها وارد سیستم می شود و نیازی به منبع خارجی برای تامین انرژی نیست. الکترو باکتری ها که می توانند الکتریسیته تولید کنند، وارد واکنش با این مواد می شوند. نتیجه کار، آب کاملا پالایش شده ای است که بدون مصرف انرژی بدست می آید.

سیستم هایی مثل این بدرد مناطق کم جمعیت میخورند. فاضلاب پس از خروج از مخزن، از فیلترهای گیاهی عبور داده می شود که میتواند تا ۲۵ هزار لیتر آب مناسب برای آبیاری مزارع در روز تولید کند.

این روش برای مناطقی که آب و هوای سرد دارند، بدون هیچ مشکلی کار می کند.

 

محققان این طرح اروپایی در دانمارک، بر روی مواد مختلف رسانای الکتریسیته کار می کنند که هم جریان را از خود عبور دهد و هم قیمتشان پایین باشد.

پژوهشگران همچنین جریان برق تولید شده را اندازه گیری کرده و نمونه های مختلفی از آب پالایش شده را بررسی می کنند. یافتن مواد بهتر برای این روش سریع و پاک تصفیه پساب ها، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

 

برای سهولت دسترسی شما کاربران عزیز به آخرین مطالب و اخبار سایت تصمیم گرفتیم تا خبرنامه ایمیلی انجمن علوم مهندسی آب را راه اندازی کنیم. عضویت در این خبرنامه رایگان بوده و برای عضویت کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *