نرم افزار FEFLOW – مدل سازی آب زیرزمینی

آخرین بروز رسانی در تاریخ: ۲۹ام اسفند ۱۳۹۹
۲ام فروردین ۱۳۹۸ ,
لینک کوتاه مطلب:

نرم افزار Finite Element subsurface FLOW and transport system که به اختصار FEFLOW نامیده می شود یک سامانه تعاملی برای مدل سازی آب زیرزمینی به روش المان محدود می باشد که قادر است جریان زیرسطحی و انتقال آلودگی را در شرایط سه بعدی (برای یک ناحیه) و دو بعدی (برای صفحه افقی یا قائم یا متقارن)، در حال اشباع و غیراشباع، شرایط ماندگار یا غیرماندگار (ناپایدار) انتقال جرم، گرما و عناصر واکنشی را در محیط متخلخل مدل سازی نماید.

FEFLOW میتواند به صورت کارآمد با مدل سازی فرایند زمین گرمایی واکنش های آلوده کننده های آب زیرزمینی و توزیع زمانی و مکانی آنها را توصیف کند. همچنین با تخمین زمان و طول مدت انتقال عناصر شیمیایی در آبخوان، برای برنامه ریزی و طراحی راهبردهای تصفیه، روش های جلوگیری از آلودگی و طرح های پایش موثر آب زیرزمینی کمک می کند.

رابط کاربری پیشرفته این نرم افزار، امکان ارتباط با داده های GIS و CAD را در محیطی ساده برای کاربر فراهم می کند. گزینه استفاده یا توسعه افزونه مخصوص کاربر (User-specific plugins) که در رابط کاربری نرم افزار موجود است، امکان استفاده از کد خارجی و یا برنامه خارجی را همراه با FEFLOW امکان پذیر می کند.

دمو نرم افزار FEFLOW

نرم افزار FEFLOW برای ویندوز و هم برای نسخه لینکوس در دسترس است. اولین نسخه نرم افزار در سال 1979 میلادی توسعه پیدار کرد و در سال 2013 کتابی با نام این نرم افزار در انتشارات اشپرینگر چاپ شد که محدوده وسیعی از مسائل فیزیکی و مفهومی مرتبط با مدل سازی محیط متخلخل (یا شکاف دار) را شامل می‌شد.

برای افزایش اعتماد به نتایج مدل امکان استفاده از FePEST به عنوان ابزار FEFLOW برای صحت سنجی و بررسی عدم قطعیت و آنالیز حساسیت پارامترهای مدل، وجود دارد. این نرم افزار رایگان نبوده و برای اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://www.mikepoweredbydhi.com/products/feflow

رشته مربوطه:آب زیرزمینی
سیستم عامل:ویندوز
قیمت:-
پسورد: www.iwse.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *