کسب رتبه اول در بخش آب نخستین رویداد تخصصی چالش‌ محور آب، انرژی و محیط زیست

تیم علمی گروه آبتک

تیم دانشجویان گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد متشکل از اعضای انجمن علمی-دانشجویی این رشته با نام گروه آبتک، حائز کسب رتبه اول در بخش آب نخستین رویداد تخصصی چالش‌ محور آب، انرژی و محیط زیست در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف گردید.

در این رویداد که در تاریخ ۲ الی ۴ اردیبهشت ۹۸ در مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط زیست و انرژی واقع در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف زیر نظر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، ۲۷۰ دانشجو در قالب ۴۰ تیم‌ به ترتیب تعداد نفرات از شهرهای تهران (دانشگاه صنعتی شریف و …)، مشهد (دانشگاه فردوسی مشهد)، اصفهان، قم و … در سه حوزه آب، محیط زیست و انرژی به ارائه و دفاع از طرح‌ های خود پرداختند.

در روز نخست رویداد تیم‌ ها در بخش‌ های مرتبط با رشته به ارائه طرح‌ ها پرداخته و پس از داوری تخصصی شامل اعتبارسنجی علمی، اقتصادی و … ۲۰ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

روز دوم رویداد مختص حوزه انرژی و روز سوم ویژه دو حوزه آب و محیط زیست بوده که گروه‌ها مجددا به ارائه و دفاع از طرح‌ های خود در مقابل داوران علمی، سرمایه‌ گذاران، اساتید، دانشجویان و سایر شرکت‌ کنندگان پرداختند که تیم دانشجویان گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد متشکل از اعضای انجمن علمی-دانشجویی این رشته با نام گروه آبتک و عنوان طرح “سیستم آبیاری چگالشی در شرایط کم‌ آبی” موفق به کسب رتبه اول در بخش آب با تعداد آرای ۳۴ و اختلاف ۱۵ رأی نسبت به تیم دوم شدند.

لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌ کنندگان دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف بوده و تیم آبتک تنها گروه برگزیده از دیگر شهرهای شرکت‌ کننده در این برنامه بود.

اعضای این گروه که با سرپرستی و مشورت مهندس سیدمجید هاشمی‌نیا، عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب در رویداد شرکت نموده به شرح ذیل می‌باشد:

آقایان:

  • محمدجواد رضوان‌پور (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی)
  • محسن ناظری کاریزکی (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش منابع آب)
  • محمد طلعتی (دانشجوی سال سوم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش سازه‌های آبی)
  • هادی قنبری طرقبه (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش منابع آب)

لازم به ذکر است که تیم‌ های برتر این رویداد پس از یک دوره ۳ ماهه تحقیقاتی و عملیاتی موفق به اخذ گرنت ۱۰۰ میلیون تومانی برای مطالعات و اجرای طرح خود دریافت می‌کنند.

 

لینک خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: مسیر رفع موانع و چالش‌های حوزه آب، محیط‌زیست و انرژی هموار می‌شود

 

بازتاب خبر در سایت دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد:

موفقیت دانشجویان دوره کارشناسی گروه مهندسی آب در کسب رتبه اول در بخش آب نخستین رویداد تخصصی چالش‌ محور آب، انرژی و محیط زیست در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف

 

بازتاب خبر در سایت دانشگاه فردوسی مشهد:

کسب رتبه اول دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در نخستین رویداد تخصصی چالش محور آب، انرژی و محیط‌زیست

 

تبریک معاون پژوهش و فناوری دانشکده کشاورزی
تبریک معاون پژوهش و فناوری دانشکده کشاورزی