آبیاری هوشمند، هزینه کمتر و محصول بهتر برای کشاورزان

لینک کوتاه مطلب:

آبیاری هوشمند، هزینه کمتر و محصول بهتر برای کشاورزان

شرح ویدئو

سیستم آبیاری هوشمند ما، ۴۰% در مصرف آب صرفه جویی می کند. اهمیت آن در این است که میدانیم ۶۰% آب دنیا صرف آبیاری می شود.
آب یک موهبت طبیعی با ارزش است، به خصوص در مناطقی که میزان بارش سالانه نزولات آسمانی پایین است. آبیاری هوشمند برای کشاورزان یعنی محصول بهتر با هزینه کمتر.
کشاورزان اسپانیایی از اولین داوطلبان استفاده از این سیستم هستند. سیستم با توجه به رطوبت خاک به آنها می گوید کی وقت آبیاری است و حتی میزان آبیاری از ابتدای کاشت تا برداشت محصول را به آنها می گوید.
سازندگان معتقدند این سیستم با استفاده از ابزارهای متداولی مانند تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر برای کشاورزان روش کم هزینه ای است.
مزیت سیستم این است که همه چیز با اینترنت قابل دسترسی است، داده های جمع آوری شده را میتوان به سیستم وارد کرد و توصیه های مفید در صفحه اینترنتی آن برای کاربران وجود دارد.
این پروژه که از حمایت مالی اتحادیه اروپا برخوردار است، در حال حاضر در اسپانیا، استونی، ایتالیا، مالت، سوئد و بریتانیا در دست آزمایش است و در صورت موفقیت بازار خوبی خواهد داشت.

برای سهولت دسترسی شما کاربران عزیز به آخرین مطالب و اخبار سایت تصمیم گرفتیم تا خبرنامه ایمیلی انجمن علوم مهندسی آب را راه اندازی کنیم. عضویت در این خبرنامه رایگان بوده و برای عضویت کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *